تغییر ساعت آغازبه‌کار دستگاه‌های اجرایی مشهد و خراسان‌رضوی از سه‌شنبه (۱۵ خرداد ۱۴۰۳) اجرای پروژه تعریض پل شهید باهنر در محور جاده سرخس - مشهد تدوین «مدل جریان‌سازی اجتماعی» برای رسیدگی به معضل طلاق| ظرفیت‌های مختلف برای کنش‌گری اجتماعی بسیج می‌شوند عدالت فضایی، زمینه‌سازِ رسیدنِ شهروندان به توسعه فردی هوای کلانشهر ۵ منطقه مشهد امروز پاک است (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) پیگیری دغدغه شهروندان مشهدی درباره بوی بد استخر بوستان کوهسنگی زمان بهره‌برداری از ایستگاه مترو باب الجواد (ع) مشهد اعلام شد+اینفوگرافی شهروند خبرنگار | درخواست افزودن اتوبوس در مسیر روزبازارهای محدوده جاهدشهر و الهیه مشهد + پاسخ جمیله علم‌الهدی در دانشگاه فردوسی مشهد: شهید آیت‌الله رئیسی نمونه و مصداق عینی جمهوریت اسلامی بود پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی پروژه بولوار قمربنی هاشم (ع) و زیر گذر شهید هریری در مشهد اعزام کاروان بسیج شهرداری مشهد به مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) یاد «آتشبار ضدطیاره»| ناشنیده‌هایی از تاریخچه فلکه «ضِد» در خیابان امام رضا(ع) مشهد مترو مشهد روز دوشنبه (۱۴ خرداد ۱۴۰۳) رایگان است سرویس‌دهی رایگان اتوبوس‌رانی مشهد در روز رحلت حضرت امام‌خمینی‌(ره) و روز دحوالارض اعمال‌قانون یک‌ هزار و ۳۶۵ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۳۸ نفر در تصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) ۵۳ درصد حریق‌ها در مشهد منشأ برقی دارد ترافیک سنگین پیرامون حرم امام‌رضا(ع) (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) سلیمی: پیام پویش نائب الزیاره همدلی و وحدت است پیشرفت ۷۳ درصدی رینگ پیرامونی بوستان ۷۳ هکتاری کرامت در مشهد
سرخط خبرها

بازار‌های موقت میادین، اقدامی ارزشمند بود

  • کد خبر: ۱۸۲۶۱۶
  • ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۲
بازار‌های موقت میادین، اقدامی ارزشمند بود
عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: فعالیت‌های سازمان میادین در حوزه باز‌های میوه و تره بار و توجه به اقتصاد خرد شهری بسیار ارزشمند بود.

به گزارش شهرآرانیوز، حمید ضمیری در مراسم تودیع و معارفه تعدادی از مدیران شهری اظهار کرد: امروز مراسم تودیع مدیرانی است که در دوران مسئولیت خود با تمام توان برای رشد و اعتلای مدیریت شهری تلاش کردند و امروز در برابر درگاه خداوند منان روسفید هستند. افراد منصوب شده دارای روحیه، انگیزه و تجربه کافی برای مدیریت هستند و امید است این تحولات رو به جلو باشد و ثمرات مثبتی را برای شهر مشهد مقدس به همراه داشته باشد.

وی با بیان اینکه از شهردار درخواست تسریع در تعیین و تکلیف انتصابات یا ابقا مدیران، گفت: امروز مدیریت شهری نیازمند ثبات در مدیران است، زیرا عدم آگاهی برخی از مدیران از ابقا یا احتمال تغییر خود بخشی از کارایی خود را از دست می‌دهند. هیچ گونه مداخله‌ای در انتصابات نداشته‌ام، اما توصیه‌هایی در خصوص معیار‌های مدیریت برخی مجموعه‌ها به شهردار ارائه داده ام، اما کسی که تصمیم نهایی را اتخاذ می‌کند شهردار مشهد است.

ضمیری با بیان اینکه خروجی و گزارش عملکرد از مهم‌ترین انتظارات ما از شهردار است، گفت: شایسته گزینی و تخصص گرایی از مهم‌ترین ویژگی‌های شهردار یک کلانشهر برشمرده می‌شود.

وی با اشاره به عملکرد سازمان فاوا اظهار کرد: سامانه‌های متعددی در شهرداری وجود دارد که باید با یک برنامه ریزی منسجم به یکدیگر اتصال پیدا کنند.

تاکنون اطلاعات عظیمی از مردم در بایگانی‌های فاوا ذخیره شده است بنابراین باید با حراست کامل از اطلاعات مردم در این سازمان از ایجاد ضربات جبران ناپذیری به شهرداری جلوگیری کرد.

ضمیری در ادامه به بررسی عملکرد سازمان میادین پرداخت و افزود: فعالیت‌های سازمان میادین در حوزه باز‌های میوه و تره بار و توجه به اقتصاد خرد شهری بسیار ارزشمند بود. بازار‌های موقت شهرداری سبب توسعه و تقویت اقتصاد خرد در شهر شد و امید است این موضوع با هدف کارآفرینی و پوشش اقشار ضعیف در نقاط مختلف شهر ادامه داشته باشد.

ضمیری در ادامه به بررسی حوزه گردشگری پرداخت و گفت: مشهد مقدس در کنار ظرفیت عظیم گردشگری زیارت دارای پتانسیل‌های بسیاری نظیر سوغات، درمان، مراکز تاریخی و موزه‌هایی است که باید به صورت ویژه مورد توجه قرار بگیرد.

وی برنامه ریزی برای افزایش میزان ماندگاری زائر را از وظائف مدیران حوزه گردشگری شهرداری مشهد دانست و عنوان کرد: ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های شهر مشهد تمام شدنی نیست و مدیران باید در زمان تصدی خود در مسئولیت‌های مرتبط از این گنجینه به بهترین شکل استفاده کنند.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه پروژه‌های زود بازده از اولویت‌های اساسی مدیریت شهری است گفت: اسناد توسعه محلات با رکود مواجه شده و باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

مشهد؛ الگوی بازار‌های غیرموقت در کشور 

مدیرعامل سابق سازمان میادین شهرداری مشهد گفت: مشهد الگوی بازار‌های غیرموقت در کشور بوده و افتخار می‌کنیم دومین بازار موقت به لحاظ وسعت در جهان را در اختیار داریم.

محمد جواد مشیری در مراسم تودیع و معارفه مدیران شهری اظهار کرد: فعالیت‌های صورت گرفته در سازمان میادین در دوران تصدی بنده حول محور تقویت دهک‌های پایین جامعه و تاثیرگذاری بر سفره مردم بود. تقویت بازار‌های موقت، ایجاد بازار‌های تخصصی و موضوعی، توجه به اقتصاد خرد و مشاغل خانگی، توجه به بانوان کارآفرین و افزایش تعداد شاغلین رسمی از ۶ هزار به ۱۳ هزار نفر از جمله مهم‌ترین اقدامات سازمان میادین بود.

وی با اشاره به دیگر اقدامات، افزود: ثبت بیش از ۶ هزار ۴۰۹ مشاغل غیر رسمی در سامانه رصد، توسعه جایگاه‌های کسب از ۱۱ هزار به۱۹ هزار و گردش مالی ۴ هزار میلیارد تومانی از مهم‌ترین اقدامات مجموعه سازمان میادین به شمار می‌رود. مشهد الگو بازار‌های غیرموقت در کشور بوده و افتخار می‌کنیم دومین بازار موقت به لحاظ وسعت در جهان را در اختیار داریم.

مشیری ادامه‌داد: در حوزه اقتصادی با توجه به رویکرد اقتصادی در دوره پیش اولین سازمانی که استراتژی و چیدمان اقتصادی به خود گرفت و چارت اقتصادی آن تصویب شد سازمان ما بود 

در ادامه این مراسم حسین کلیدری مدیرعامل جدید سازمان میادین شهرداری مشهد با بیان اینکه تمامی تلاش خود را برای حفظ دستاورد‌های موجود به کار خواهیم گرفت، گفت: سازمان میادین به سبب وسعت و ارتباط مستقیمی که با مردم دارد دارای جایگاه ویژه‌ای در مدیریت شهری بوده و تلاش می‌کنیم تا انتظارات شهروندان را به نحو احسن برآورده کنیم.

وی ادامه داد: نیروی انسانی زبده و کارآمد در بدنه سازمان کمک شایانی به مدیران آن برای تحقق برنامه‌ها و اهدافشان میکند. برای ایجاد تحول شگرف در حوزه تبلیغات نوین، توسعه بازار‌های غیر رسمی و توسعه ارتباط با شهروندان آمادگی کامل دارم.

در ادامه این مراسم عبدالله زاده مدیر جدید سازمان بازآفرینی شهرداری مشهد عنوان کرد: در موضوع بازآفرینی که یک موضوع بسیار حیاتی و چند وجهی بین بخشی وجود دارد که باید مورد توجه تمامی مدیران شهری و استانی قرار گیرد.

وی با اشاره به وجود موضوعات مشترک بین سازمان بازآفرینی و سایر بخش های مختلف مدیریت شهری گفت: برای موفقیت در این حوزه نیاز به همت و یاری تمامی مدیران شهری و استانی داریم.

مدیرعامل سازمان بازآفرینی ادامه داد: با سیاست های شهردار در حوزه بازآفرینی با نگاه مردمی مواجه هستیم که قطعا سبب ایجاد رفاه و ارتقای وضعیت مناطق نیازمند خواهد شد.

وی تصریح کرد: با توانمند سازی مردم و کاهش هزینه های تحمیلی به عموم مردم تلاش میکنیم تا اهداف بلند مدت سازمان تحقق یابد.

عبدالله زاده با بیان اینکه بخش عمده ای از مشهد مقدس مشمول موضوعات بازآفرینی قرار میگیرد گفت: بازآفرینی در اراضی قولنامه ای جزو دستور العمل های اساسی ما قرار داشته و امید داریم با چشم اندازی که دیده‌ایم در زمان کوتاه در بافت ها و اراضی قولنامه ای به نتایج مطلوب دست پیدا کنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->